درمان گیاهی سریع تبخال لب در خانه گرداوری شد

درمان گیاهی سریع تبخال لب در خانه

 

طبق مطالعات پزشکی، تبخال یک بیماری واگیردار است که ناشی از ویروس هرپس سیمپلکس می باشد. این باور که ترس و استرس یکی از دلایل ابتلا به این عارضه پوستی است،صحت ندارد.اگر شما جزء افرادی هستید که زیاد تبخال می زنید، این 4 درمان خانگی برای تب خال را به خاطر بسپارید:

 

1- خاصیت ضد‌ویروسی گل همیشه بهار

گل همیشه بهار برای درمان تبخال به‌ویژه تبخال دهانی است که علاوه بر کنترل و از بین بردن ویروس‌ها ، موجب تسریع روند درمان بیماری نیز می‌شود. همچینن باعث کاهش درد و سوزش تبخال نیز می‌شود.

برای تهیه این عصاره سه قاشق از گیاه خشک شده گل همیشه بهار را در دو لیوان آب بجوشانید تا یک لیوان از این عصاره باقی بماند. سپس محل تبخال را با پنبه آغشته به عصاره این گیاه شستشو دهید.

 

2- معجزه جعفری

اسانس ریشه ی جعفری و عصاره ی گل همیشه بهار اگر چند روز به روی تب خال مالیده شوند، به دلیل خاصیت ضد ویروسی و ضد باکتری بودن به از بین رفتن تب خال ها کمک می کنند.

 

3- روغن چای

استفاده از روغن چای بدلیل تحریک سیستم ایمنی بدن و افزایش توان آن برای مقابله با ویروس تبخال تاثیر زیادی در پیشگیری از انتقال تبخال به سایر قسمت‌های عضو درگیر از قبیل لب و داخل دهان و همچنین در از بین بردنِ آن دارد.روزی دو بار پنبه ای تمیز را به روغن چای آغشته کنید و روی تب خال قرار دهید.

 

4- عصاره یا روغن اسطوخودوس

اسطوخودوس دارویی گیاهی است که اگر به مدت یک هفته روی تب خال قرار بگیرد، علاوه بر ضدعفونی کردن محل تب خال، موجب درمان آن نیز می شود.

 

پریسا آدرم